El Capítol de la Catedral de Mallorca ha elegit avui Mn. Antoni Vera Díaz com a nou Degà- President. L’elecció s’ha produït després de la renúncia de Mn. Teodor Suau, que ha ocupat el càrrec durant dos mandats consecutius des de 2017. El Capítol, màxim òrgan de govern espiritual i d’administració de la Catedral de Mallorca, s’ha reunit avui matí en sessió extraordinària.

El nou Degà-President del Col·legi Catedralici ha estat elegit en votació secreta de tots els capitulars. Posteriorment, el Bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, ha donat el vist i plau a l’elecció i en breu signarà el nomenament corresponent.

El nou Degà exerceix com a tal a partir del moment en que accepta l’elecció del Capítol i és confirmat pel Bisbe, com ha passat avui matí.

Mn. Antoni Vera va néixer a Palma el 25 d’agost de 1957. Es va ordenar sacerdot a la parròquia de Sant Francesc de Paula, a la barriada del Camp Redó, el 21 de juny de 1989, on va exercir durant tres anys. Va estar destinat durant set anys a Perú com a missioner, per tornar després a Mallorca, en concret a la parròquia del Corpus Christi de Son Gotleu de Palma, on va estar deu anys.

Posteriorment, Mn. Antoni Vera va exercir durant set anys com a delegat i director de Càritas Diocesana i durant sis anys com a Vicari General de la Diòcesi de Mallorca. En l’actualitat era rector de Sant Sebastià i de Beat Ramon Llull de Palma, càrrecs que deixarà per fer-se càrrec de la presidència del Capítol de la Catedral de Mallorca.

Mn. Antoni Vera ha estat elegit per un mandat de quatre anys, tal i com estableixen els Estatuts del Capítol de la Catedral de la Seu de Mallorca. Durant la sessió extraordinària celebrada avui, ha estat elegit com a Vicedegà, també per quatre anys, Mn Mateu Tous. El capítol continuarà constituït pels mateixos canonges, denou en total, que hi havia fins a l’actualitat, deu d’ells en actiu i amb dret a vot, i nou emèrits, amb dret a veu a les reunions capitulars, però no a vot.

L’elecció del nou Degà de la Catedral de Mallorca s’ha produït després que Mn. Teodor Suau hagi presentat al Col·legi de canonges la seva renúncia a la Presidència. El Bisbe de Mallorca ha acceptat la dimissió. Mn. Teodor Suau, que continua com a membre del Capítol, ocupa el càrrec de Degà des de 2017. Aquest era el seu segon mandat, que finalitzava en 2025.

Mn. Teodor Suau ha justificat la seva decisió d’abandonar avançadament el càrrec en raons d’edat (els Estatuts estableixen com a data de jubilació els 75 anys i ell les va complir el 2022), de salut i al compliment dels principals objectius que es va marcar en la seva tasca com a màxim responsable de l’òrgan de govern de la Seu de Mallorca.

Mn. Teodor Suau va néixer el 6 de juny de 1947 a Palma i va ser ordenat sacerdot el dia 13 de juny de l’any 1971. Biblista de formació, Mn. Suau va prendre possessió de canonge el 23 de desembre de 2002, i dins del Capítol ha exercit els càrrecs de Vicepresident i prefecte de litúrgia, a més de director de la Residència Sacerdotal de Sant Pere i Sant Bernat.

Des que fa assumir el càrrec, Mn. Suau ha duit a terme al capdavant del Capítol una tasca de professionalització de la gestió de la Catedral, per adaptar el seu funcionament a les noves realitats. Entre els projectes en què s’ha treballat des de 2017 destaquen el Pla de Conservació Preventiva de la Seu o el Pla Director de la Catedral. També ha tingut lloc la transformació del museu diocesà com a Museu d’Art Sacre.

Les funcions més rellevants del Degà President del capítol de la Catedral de Mallorca són, d’acord amb els seus Estatuts, l’exercici de l’autoritat directiva i executiva en totes les tasques del col·legi, representar el Capítol davant les institució i tenir cura de la gestió ordinària de la Seu.